Allmänna Villkor

Om Lux-Case:

Lux-Case.se tillhandahålls av WePack AB.

WePack AB
Stekelgatan 6
21223 Malmö
Sverige
Tel. +46 (0)40 6688 062
Organisationsnummer. 556865-7539
Momsreg.nr./VAT-nr: SE556865753901

Information och bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.

Allmän information:

På Lux-Case.se anges de viktigaste egenskaperna av produkterna. För ytterligare information eller frågor vänligen kontakta oss. Vi besvarar e-post inom 48 timmar. Vi ingår inte i avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Priser:

Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.

Betalning:

Betalningar görs via en säker tredje parts internetbaserad betalningsgateway som uppfyller kraven för PCI DSS. Alla transaktioner behandlas direkt med en krypterad bankanslutning (SSL). Det betyder att Lux-Case inte kan se, eller lagra någon kreditkortsinformation. Våra kunders säkerhet kommer alltid först och vi följer personuppgiftslagen.

Kortbetalning:

Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Frakt & Fraktmetoder:

Vi levererar din vara med Postnord.

När du returnerar produkter till oss, antingen för återbetalning eller för att byta till en annan produkt, har du som avsändare ansvaret för leveransen.
Om en produktretur går förlorad under posthanteringen, eller om den anländer i skadat skick, måste du kontakta fraktfirman för att reklamera försändelsen.

Likaså ansvarar vi för försändelsen i transport fram till dig.
Skulle du motta den försenad eller skadad, kontakta vår kundtjänst för en reklamation hos oss - du behöver inte kontakta PostNord.
Vår e-post är: [email protected]

Våra övriga kontaktuppgifter hittar du här.

Leveranstider:

Beställningar som läggs före klockan 15.00 (måndag till fredag) behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-5 dagar. Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället. Om en leverans tar längre tid är det sannolikt på grund av posttjänsten och inte Lux-Case.se. Vi ska informera dig om vi misstänker att vi inte kan leva upp till den uppskattade leveranstiden. Du har rätt att häva köpet utan kostnad om din order försenas.

Skadade varor och reklamationer:

Du har rätt att reklamera inom 3 år eller inom skälig tid. Lux-Case står för eventuella fraktkostnader vid godkänd reklamation. Vi följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Denna rätt omfattar inte fel eller skador som direkt eller indirekt orsakats som en följd av felaktig användning, bristande underhåll, våld eller obehörig verksamhet. Klagomål om fel och brister som bör noteras vid användning av produkten. Detta bör ni informera oss om direkt. Du kan bli ombedd att visa oss hur detta fel artat sig. Objektet kan därefter returneras för reparation, utbyte eller återbetalning när alla parter samtycker om en gemensam lösning. Vid klagomål kommer alla rimliga fraktkostnader betalas av oss. Lux-Case.se omfattar inte fel på ansluten utrustning och/eller indirekta förluster som förlorad inkomst, dataförluster, installationskostnader, etc. Skulle det visa sig att ett klagomål är gjort på orsakslösa grunder, eller att felet inte omfattas av rätten att klaga kommer en kontrollavgift och eventuella fraktkostnader att faktureras.

Ångerrätt:

Om kunden häver ett köp har denne rätt att få pengarna tillbaka inom 30 dagar, från att vi meddelats om att ordern har hävts. Om en vara återsänds för byte har kunden rätt att få eventuella fraktkostnader återbetalade inom 30 dagar från att vi har mottagit varan -om det rör sig om reklamation. I övriga fall är det kunden som står för returkostnader.  Om du vill returnerna din produkt, skall det göras inom 30 dagar efter ditt köp på Lux-Case.se. Du måste skicka tillbaka varan/varorna till följande adress:

WePack AB
Stekelgatan 6
21223 Malmö
Sverige

Alla varor måste returneras i sitt ursprungliga, oanvända skick. Du bör skicka artiklarna ansvarsfullt packade, tillsammans med en kopia på kvittot. Vänligen specificera om du vill använda dig av din ångerrätt och få pengarna tillbaka, eller om du vill byta varan till någon annan artikel från Lux-Case. Om du använder dig av ångerrätten får du pengarna tillbaka så fort vi har mottagit varan och haft möjlighet att granska den. Betalningen kommer utfärdas till det ursprungliga kreditkortet/betalningsmetoden som användes för inköpet. Vi föreslår att du omsorgsfullt packar varan och skickar den med Prioritetsförsändelse för att vara på den säkra sidan. Vi skulle även uppskatta om du kan ge oss feedback på varför du önskar att returnera varan.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter:

I samband med din beställning godkänner du att Lux-Case lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Lux-Case kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda dina e-post för skick marknadsföring och nyhetsbrev.

Kontakt & Kundtjänst:

Kontaktuppgifter till oss finner ni HÄR

Cookies:

En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

Force Majeure:

Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse.

Klagomål:

Har kund klagomål kan dessa framföras via våra kontaktsätt som ni finner HÄR

Tvister & lagar:

Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. 
Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta kundtjänsten på [email protected] eller telefon 040-66 88 062.

Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du vända dig till allmänna reklamationsnämnden (ARN): https://www.arn.se/ 

ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Sverige

(Om du skickar rekommenderad post ska den adresseras till ARN och inte till en specifik handläggare.)

Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här: http://ec.europa.eu/odr 

Reservationer:

Lux-Case.se gör reservationer vid eventuella tryck och skrivfel, slutsålda produkter, pris-eller valutakursförändringar samt förändringar av produkt specifikationerna.
Lux-Case.se förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera de regler och villkor som gäller för denna webbplats.